”Tomas Dalström öppnar ögonen för oerhört intressanta samband. I sin föreläsning visar han en förmåga att förankra teoretiska kunskaper i begripliga sammanhang.
Att han är ledig till sitt sätt, opretentiös och skicklig på att få kontakt med dem som lyssnar, gör inte saken sämre.”
Hans Wiechel, universitetsadjunkt och lärare på journalistprogrammen, vid institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap, Umeå universitet
Anna Olofsson, marknadschef, Umeå kommun
Arrangör: Marknadsföreningen i Umeå”
Inspirerande föreläsning – jag vill bara höra mer!”
Gunilla Styhr, journalist, skribent, webbredaktör, Uppsala universitet
Arrangör: Suniweb – Sveriges universitets och högskolors webbnätverk – 22-23 oktober 2014.
Arrangör: Suniweb – Sveriges universitets och högskolors webbnätverk – 22-23 oktober 2014.
”Mycket intressant och duktig föreläsare.”
”Viktigt ämne i tiden. Mersmak!”
”Duktig! Kunde lätt förmedla det han ville.”
”Intressant. Hade velat höra mer.”
”Lite nya kunskaper som jag kan ha användning av.”
”Mycket bra!”
En årligen återkommande utbildningsdag, Plural, för informatörer i Norr- och Västerbotten, 2014-10-02
Så får ni ut maximalt i alla kanaler
Målgrupp: företag, myndigheter, kommuner, utbildningar
Forskare talar om fyra separata ekosystem – papper, mobil, surfplatta och dator – med olika förutsättningar.
Så hur bra är responsiv webbdesign och ”mobile first” ur ett kommunikativt perspektiv? Och är den anpassad till hjärnans sätt att arbeta?
Möjligheten att publicera en text i alla kanaler är förstås lockande, men det finns en uppenbar risk för att kommunikationen eller försäljningen inte får önskad effekt.
Konkreta råd och verktyg för en responsiv webbplats
1. Vi börjar med en genomgång av hur hjärnan arbetar. Några exempel: Hur fungerar kortids- och långtidsminnet? Hur lagrar och hämtar hjärnan information? Hur fungerar skrivprocessen – och hur skriver du texter som kommunicerar på hjärnans villkor?
2. Vi fortsätter med att fördjupa oss i vad forskare och andra specialister säger om responsiv webbdesign. Ni får konkreta råd och verktyg för effektivare kommunikation.
• För- och nackdelar med responsiv webb – ur ett kommunikativt perspektiv.
• Vad ska ni prioritera i er kommunikation?
• Hur tittar våra hjärnor intuitivt på papper, en dator, smartphone och surfplatta?
• Man talar om fyra separata ekosystem med egna regler.
• Hur påverkar människors relation till olika kanaler era möjligheter att kommunicera?
• Så tillfredsställer du olika typer av besökare – inom ramen för responsiv web.
• När, var och hur läser vi i olika kanaler?
• Så skriver du responsiva texter.
• Responsiv webbdesign inte så begränsat och statiskt som många tror.
Kontakta mig för mer information: 070-606 83 84 eller tomas@veryimportantbrains.se